neljapäev, 27. august 2009

Kaerahelbeküpsised


Keegi ei oksendanud mulle laua peale. Need on kaeraküpsised, Eesti rahvustoit. Väga head, väga lihtne teha. Seisavad külmkapis mitu päeva.

Uurisin natuke internetist, et neid saab teha erineval moel. Praadida alguses kaerahelbeid ja mässata nendega ja lisada asjad erineval ajal jnejne. Mina läksin lihtsamat teed pidi muidugi.

Vaja (sellest kogusest saab ühe pannitäie):
u 200-250g (vb rohkem, kui paned 4 muna) kaerahelbeid
u 100g võid
suhkrut ja vaniljesuhkrut maitse järgi. Ps. tainas on magusam, kui küpsised pärast.
3-4 muna

Koostisained kokku segada. Plöga ei tohi jääda liiga vedel, ta peab koos ikka hoidma end pallina. Selle järgi lisadagi kaerahelbeid (kui vaja). Et alguses u 200g ja siis vastavalt vedelusele juurde.
Võib lisada ka kakaod, mett, kookoshelbeid, rosinaid...

Ma arvan, et järgmine kord teen rosinatega, sest natuke kuiv jäi. Suhkrut võiks ka julgemalt panna. Ühe satsi tegin nelja munaga ja siis panin muid asju ka natuke juurde ja see tuli kõige niiskem ja pehmem.

Igatahes. Plögast tuleb käsitsi voolida plärakad. Kõigepealt rullid palliks ja siis üritad ilusa palli teha koledaks plärakaks. Panni peale korrektselt ritta ja ahju. 220 kraadi. Ma keerasin lõpus natuke maha kuumust vist. Aega peaks minema mingi 15-20 min. Ma küpsetasin enda omad vist üle, esimene sats istus küll ahjus vähemalt pool tundi.

Vahepeal koitis, et ma ei ole kunagi näinud kedagi kaeraküpsiseid valmistamas ja poe omad ei tulnud mul meelde kah nii et mul polnud aimugi, mida teen.


Ma ei tea, kas mina olen lollakas või on seda belgia või, aga igatahes hakkas see vahutama. Ja vahutas kogu küpsetamise aja. Ja tuli natuke välja ka nagu pildil näha. Küpsised jäid normaalsed.

Toidumürgitusse ei ole keegi surnud. Veel.